Tiedote Järviseudun ja Kallaveden työterveyden toiminnasta

Palvelemme työterveysasiakkaita seuraavasti:
Olemme ottaneet käyttöön etävastaanotot videoyhteyden välityksellä. Voit varata etävastaanotolle ajan ajanvarauksen kautta tai työterveyshoitajan puhelintunnilta aiempien käytänteiden mukaisesti. Jos et ole varma, hoituuko asia etäyhteydellä, kysy ajanvarauksesta – he konsultoivat tarvittaessa työntekijäämme.

Hengitystieinfektioita sairastavia pyydetään perehtymään sivuillamme oleviin ohjeisiin. Siilinjärven ja Viestikadun yksiköissä on erilliset infektiovastaanotot, Nilsiässä vastaanotot ajoitetaan iltapäiviin. KYS toimipisteen infektioasiakkaat hoidetaan KYS toimipisteen ajanvarauksen kautta tarvittaessa Viestikadun yksikössä tai terveyskeskuksessa.

Jos et sairasta hengitystieinfektiota, voit varata ajan paikan päälle. Kaikkia ammattilaisiamme on myös lähivastaanotoilla. Suosittelemme, että perussairauksien kontrollit hoidetaan ajallaan, jotta ensi syksy ei ruuhkautuisi. Työfysioterapeutit voivat tehdä tuki- ja liikuntaelinsairauksien toimintakykytutkimukset esimerkiksi kuntoutustukihakemuksia varten ja lääkäri voi hoitaa asian loppuun etävastaanotolla.

Noudatamme THL:n, STM:n, Valviran sekä AVI:n ohjeistuksia koronaviruksen suhteen. Meidän on mahdollista tehdä koronavirustestejä PSSHP:n, Kuopion kaupungin, Kuopion Energian, Kuopion Veden ja Mestarin työntekijöille sekä yritysten työntekijöille ja yrittäjille, mikäli asiasta on sovittu (työnantajan yhteydenotto).